Arrangementer
CEVEU afholder løbende konferencer, webinarer, netværksmøder osv. Orientér dig i nedenstående liste og tilmeld dig.
Kommende arrangementer
CEVEUs årskonference 2024: Veje i erhvervsuddannelserne
CEVEUs årskonference retter blikket mod de mange forskellige veje gennem eud-landskabet. I plenumindlæg og workshops bringer vi forskere, praktikere og interessenter i sektoren sammen i dialog om fremtidens erhvervsuddannelser. Har vi de rette veje? Er der veje som kun få kender, men flere kan finde attraktive? Hvilke nye veje er der brug for at udvikle, hvis flere skal uddanne sig som faglærte?
Dato
Sted
Tidligere arrangementer
Masterclass: Forskningsmetoder- og design
D. 10 oktober 2022 afholdt CEVEU en masterclass om forskningsmetoder og -design i relation til forskning i arbejdslivet. Masterclass’en var ledet af Stephen Billet, professor, Griffith University, Australia.
Dato
Sted
Konference: CEVEUs åbningsevent 2022
"Hvilke erhvervsuddannelser drømmer vi om?"
Dato
Sted
Webinar: Hvad ved vi fra forskningen om at skabe gode lærepladser?
Hvordan får både elever/lærlinge og arbejdspladserne mest muligt ud af tiden i lære? Webinaret giver inspiration til at styrke arbejdet som læreplads med afsæt i den seneste forskning på området krydret med gode eksempler fra praksis.
Dato
Sted
Konference: Årets CEVEU-konference 2023
"Hvad taler vi om, når vi taler om erhvervsuddannelserne?"
Dato
Sted
Webinar: Lærlinge og lærepladsers karakteristika
Som led i CEVEU’s webinarrække, præsenterer DEA en registeranalyse, der zoomer ind på karakteristika ved lærlinge og deres lærepladser. Vi ser blandt andet på forskellene på, hvilke virksomheder, der vælger at tage lærlinge. Her zoomer vi ind på virksomhedernes størrelse, geografi og branche, og om der er forskelle på tværs af hovedområder inden for erhvervsuddannelserne. Webinaret vil bidrage til et klarere billede af både lærlinge og lærepladser.
Dato
Sted
Webinar: Meningsfulde overgange fra skole til første oplæringsperiode
På dette webinar præsenterer vi resultaterne bag forskningsprojektet ”Skabelse og oplevelse af meningsfuldhed i overgangen fra skole til oplæring”, som fokuserer på, hvordan elever, lærere og oplæringsvejledere skaber og kan skabe meningsfuldhed i overgang fra skole til første oplæringsperiode.